Hjälp som nagelbitare, akrylförlängning


Hej hej!

I fredags hade jag en kund som var nagelbitare, och hade bitit på sina naglar ända sen barndomen. Hon biter i tid och otid och även på huden runt naglarna.
Jag förklarade för henne att det absolut går att göra något åt saken, att lägga på lite konstmaterial på naglarna är den bästa hjälpen för nagelbitare, eftersom dom har en tendens att sluta bita så fort nageln kommer ut litegranna.
Jag förlängde hennes naglar så pass att nageln blev naturlig storlek, förlängde även nagelbädden och gav henne en söt gul-creme färgad glitterkant.
Jag arbetade med akryl som är ett lite hårdare material än gelé, allt för att hennes nya naglar skall hålla!
Hon blev supernöjd och jag är jätteglad över att kunna hjälpa till när nagelbitare trott att loppet är kört att någonsin få fina naglar!

Här nedan ser ni Sofies naglar, före och efter!



Är du själv nagelbitare och vill få bukt med det? Ta kontakt med mig, jag hjälper dig gärna och visar vilka alternativ det finns!

Och du har väl inte missat att JonNails finns på Facebook?
Tryck på länken nedan för att bli en JonNails-fan idag, du också!
www.facebook.com/jonnasnaglar




Bloggparaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0