Skötselråd

Hej!

Det är många som undrar hur man på bästa sätt tar hand om sina naglar för att dem skall vara fina och må bra, så jag tänkte posta lite skötselråd här på bloggen som ni läsare kan ta del av.
Oavsett om ni har gjort nagelförlängning , funderar på att göra eller om du bara vill sköta om dina naturliga naglar,så kan alla ta del av detta!

Hur man tar hand om sina naglar efter en nagelbehandling är väldigt viktigt, mitt arbete som nagelterapeut är att ge dig vackra naglar, och ditt ansvar ligger i att sköta om dem efteråt på bästa sätt!


 * Använd aldrig dina naglar som verktyg när du skall öppna burkar, bildörrar eller liknande. Var rädd om dina naglar!

 * Vid mycket kontakt med vatten, t.ex vid tvätt eller diskning - använd handskar för att skydda dina naglar. Samma sak gäller om du arbetar hårt med händerna, vid städning eller trädgårdsarbete - handskar gäller!

 * Peta aldrig med vassa föremål under naglarna då du kan skada dig och nageln. Använd en liten nagelborste som du enkelt får bort smuts med

 * Var noga med att smörja in nagelbanden, gärna varje dag! Mitt egna knep är att smörja och massera in nagelbandsolja innan sänggåendet. Då får dina naglar sin skönhetssömn medans du får din :)

 * Vid lackning av naglar, använd alltid acetonfri remover när du skall ta bort det!




Självklart är det många som har andra frågor och funderingar - fråga gärna för mycket än för lite. 
Hör gärna av Er till mig om ni undrar något. Du kan lämna en kommentar här under med din fråga eller maila till mig, så svarar jag så fort jag kan!
Min e-mail : [email protected]


Besök gärna min Facebook-sida också!
Tryck på länken nedan så öppnas en ny sida åt dig så du kommer direkt dit!
www.facebook.com/jonnasnaglar




Bloggparaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0